8 Aralık 2013 Pazar

Giyim Markalarında Tema Anlayışı

Bir ürünün üretilmesi, reklamının yapılması, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, ayrıca da satış sonrası destek verilmesi gerekiyor. Bununla kalmayıp müşteri memnuniyetinin sağlanması, firmanın marka olmasının olmazsa olmazlarındandır. Ne var ki günümüzde marka olmak kolay olmuyor. Rekabet ortamında müşterilerin duygularına da dokunmak gerekiyor.

Günümüzde ürünün marka olması sadece kalitesi ile ölçülmüyor. Markayı cazibeli hale getirecek ürünlerin, kreatif yapısına göre de markaya tematik giydirmeler yapılması gerekiyor. Pazarlama iletişiminde tema, artık ön plana çıkıyor. Zaten günümüzde marka değeri, kalite belgeleri ile kanıtlanıyor. Fakat beğeni sadece sağlamlıkla ifade edilmiyor.

Tekstil dünyasında da kreasyonlar tematik betimlemelerle tanıtılıyor, pazarlanıyor satışa sunuluyor. Özellikle giyim firmalarında, markaya giydirilen temanın, nasıl olması gerektiği konusunda doğru adımlar atılmıyor. Modelistler ve stilistlerin nasıl bir kreasyon hazırlayalım ki satış grafiğini yükseltelim, geniş kitlelere ulaşabilelim düşüncelerini tema ile özdeşleştirmeleri gerekiyor. Daha baştan tema adı ile koleksiyonun uyuşmadığı, duygu ve düşüncede kopuk kreasyonlar hazırlanıyor.

Tema, pazar araştırması, arge faaliyetleri ve ileri görüşlülükle oluşturuluyor. Bunlar yapılmadan sadece sonradan isim bulmakla tema oluşmuyor. Bilimsellikle örtüşmüyor. Yapılacak iş önce tema belirlenecek, sonra bu temaya göre ürünler şekillendirilmelidir. Tema oluşturulacak kreasyonun mayasıdır. Özü ve ruhudur. Müşterilerin duygu dünyasına ancak bu şekilde inilir. Ne yazık ki giyim markalarının marka yöneticileri de, bu konuda gerekli hassasiyeti göstermiyorlar. Önemli olan bir kreasyona tema oluştururken müşterileri gönülden bağlamaktır. Otantik bir tema ismi bu isme uygun ürünler raflarda yerini bulduğunda doğru bir iş yapılmış olunur.

Temanın dilbilgisi açısından ses uyumu, fonetik yapısı, anlamı müşteriyi cezp etmesi önemlidir. Müşteriyle ancak gönül dünyasında buluşulur. Doğru bir tema üzerine kreasyon yapılırsa, temalı ürün kullananlar kendilerini çok özel hissederler. Ancak ürünler temanın gerektirdiği bütün değerleri içeren bir çalışma ile mükemmele ulaşır. Tekstil firmaları insanları giydirebilirler. Fakat duygularına dokunamaz bundan dolayı tekstil firmaları müşterilerinin kendilerini ayrıca özel hissettirmelerini sağlamalıdırlar.


Unutmayalım ki hepimizin gardırobunda sevdiği ve aynı zamanda modası hiç geçmeyen kendimizi özel hissettiren varlığımızdan bir parça gibi gördüğümüz elbiselerimiz mevcuttur. Tekrar hatırlatalım önce bilimsel temellerde tema belirlenir sonra bu temanın hakkı her evrede çalışarak verilir kreasyonlar oluşur. Bir kreasyona sonradan bir tema belirlemek çılgınlıktır. Bu markaya zarar veren bir davranıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder