Bir ürünün üretilmesi, reklamının yapılması, pazarlama
faaliyetlerinin yürütülmesi, ayrıca da satış sonrası destek verilmesi
gerekiyor. Bununla kalmayıp müşteri memnuniyetinin sağlanması, firmanın marka
olmasının olmazsa olmazlarındandır. Ne var ki günümüzde marka olmak kolay
olmuyor. Rekabet ortamında müşterilerin duygularına da dokunmak gerekiyor.
Günümüzde ürünün marka olması sadece kalitesi ile
ölçülmüyor. Markayı cazibeli hale getirecek ürünlerin, kreatif yapısına göre de
markaya tematik giydirmeler yapılması gerekiyor. Pazarlama iletişiminde tema,
artık ön plana çıkıyor. Zaten günümüzde marka değeri, kalite belgeleri ile
kanıtlanıyor. Fakat beğeni sadece sağlamlıkla ifade edilmiyor.
Tekstil dünyasında da kreasyonlar tematik betimlemelerle
tanıtılıyor, pazarlanıyor satışa sunuluyor. Özellikle giyim firmalarında,
markaya giydirilen temanın, nasıl olması gerektiği konusunda doğru adımlar
atılmıyor. Modelistler ve stilistlerin nasıl bir kreasyon hazırlayalım ki satış
grafiğini yükseltelim, geniş kitlelere ulaşabilelim düşüncelerini tema ile
özdeşleştirmeleri gerekiyor. Daha baştan tema adı ile koleksiyonun uyuşmadığı,
duygu ve düşüncede kopuk kreasyonlar hazırlanıyor.
Tema, pazar araştırması, arge faaliyetleri ve ileri görüşlülükle
oluşturuluyor. Bunlar yapılmadan sadece sonradan isim bulmakla tema oluşmuyor.
Bilimsellikle örtüşmüyor. Yapılacak iş önce tema belirlenecek, sonra bu temaya
göre ürünler şekillendirilmelidir. Tema oluşturulacak kreasyonun mayasıdır. Özü
ve ruhudur. Müşterilerin duygu dünyasına ancak bu şekilde inilir. Ne yazık ki
giyim markalarının marka yöneticileri de, bu konuda gerekli hassasiyeti
göstermiyorlar. Önemli olan bir kreasyona tema oluştururken müşterileri gönülden
bağlamaktır. Otantik bir tema ismi bu isme uygun ürünler raflarda yerini
bulduğunda doğru bir iş yapılmış olunur.
Temanın dilbilgisi açısından ses uyumu, fonetik yapısı,
anlamı müşteriyi cezp etmesi önemlidir. Müşteriyle ancak gönül dünyasında
buluşulur. Doğru bir tema üzerine kreasyon yapılırsa, temalı ürün kullananlar
kendilerini çok özel hissederler. Ancak ürünler temanın gerektirdiği bütün
değerleri içeren bir çalışma ile mükemmele ulaşır. Tekstil firmaları insanları
giydirebilirler. Fakat duygularına dokunamaz bundan dolayı tekstil firmaları
müşterilerinin kendilerini ayrıca özel hissettirmelerini sağlamalıdırlar.
Unutmayalım ki hepimizin gardırobunda sevdiği ve aynı
zamanda modası hiç geçmeyen kendimizi özel hissettiren varlığımızdan bir parça
gibi gördüğümüz elbiselerimiz mevcuttur. Tekrar hatırlatalım önce bilimsel
temellerde tema belirlenir sonra bu temanın hakkı her evrede çalışarak verilir
kreasyonlar oluşur. Bir kreasyona sonradan bir tema belirlemek çılgınlıktır. Bu
markaya zarar veren bir davranıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder