12 Mart 2014 Çarşamba

Özgüvenim Kalmadı

Onsekiz yaşında bir kız soruyor ve içine düştüğüm çelişkiden nasıl kurtulurum diyor. Devam ediyor söyleyeceklerine; "Bir kankam vardı, erkek ama kardeş gibiyiz. Komşumuzun oğlu aynı zamanda benim ilkokul arkadaşım. Şu an kendisi bir başka kızla nişanlı. Ona karşı herhangi bir ilgim de olmadı. Olsaydı belki durumumuz farklı olabilirdi. Ama benim kankam sadece bana değil herkese karşı iyi davranan efendi bir insan.. Size anlatmak istediğim sıkıntı şudur; 


Ben de şimdi bir aydır biriyle çıkıyorum. Sizin anlıyacağınız flört ediyoruz. Ben de hayatımdan, değer verdiğim ailemden, dostlarım ve arkadaşlarımdan bahsediyorum kendisine. Fakat kanki dediğim, komşumuzun oğlundan bahsederken suratı asılıyor. Kimyası değişiyor. Kısa bir müddet sonra bana, açık açık kanki dediğim kişiyle kesinlikle görüşmememi söyledi. Ayrıca sebeb de göstermedi. Kararı kesindi. Ben de ona hak verir gibi oldum; kendi kendime beni kıskanıyordur dedim. Hatta hoşuma bile gitmişti bu tutumu.

Dedim ya komşumuz olan ve benim de değer verdiğim kankimle bir yerde tesadüfen karşılaştık ve selamlaştık. İster istemez ayak üstü nezaketen konuştuk. Benim biriyle çıktığımdan da haberi yoktu. Ona gelişen olaylardan da bir türlü bahsedemedim. Belki şimdi yeri değildi demiştim. Fakat nasıl olduysa bu ayak üstü görüşmemizden flört ettiğim çocuk haberdar olmuş. Bana olan güveni sarsılmıştı. Sonuçta çocuk beni terketti. Kankim dediğim nişanlı çocuk da, nedense beni görmemezlikten geliyor.  Ben de şimdiki halimle kendime olan özgüvenimi kaybettim. Ne yapmam gerekir. Bana yardımcı olun lütfen!..” 

Sizce buna ne cevap verilebilir. Nasıl yardımcı olunabilir. Soru soranın kimliği, kişiliği ve inancı doğrultusunda, tahsili, hayata bakışı, hayattan beklentileri de önemlidir. Düğme baştan yanlış iliklenirse diğer düğmeler de yanlışa tabi olurlar. İlişkiler sokaktan geçene değil, güvendiğimiz çevremizin refere ettiği, kabuledilebilir tanışmalar olmalıdır. Hiç bir sevgi ikilem taşımaz, çelişki götürmez. Böyel bir paradoks başlıbaşına bir sendrom ve travma getirir.  Hangi fikri taşısa da taşısın bir genç kız hiçbir zaman çarçur olacağı maceralara atılmaz. Sevgi ve kaynaşma karşılıklı birlik ilkelerine uymakla başlar; sonrası da hayat boyu sadakattır. 


Yaşam Koçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder