14 Mart 2014 Cuma

Kocamın Aşırı Kıskançlığı Beni Bezdirdi

“Oniki yıldır evli bir kadınım. Eşimle üniversitede öğrenci iken tanıştık. Tahsilimiz bitince de nişanlanıp evlendik. İkimiz de ayrı şirketlerde iş bulduk çalışmaya başladık. Bir çocuğumuz dünyaya gelince  doğal olarak ben işten de ayrılmıştım. Çocuğumuz büyüyünce de çalışmayı devam ettirmek istememe rağmen kocam buna razı gelmedi ve izin vermedi. Ben evimi geçindirebilirim sorun yok dedi. Oysa benim sigortamın  devam etmesini daha akılcı buluyordum. 


Bu içimde hala ukde olarak kaldığını söyleyebilirim. Bu olayın dışında tartıştığımız hiç bir konu yoktur. Birbirimize olan sevgi ve saygıda herhangi bir bir kusur işlemedik. İkimiz de mutluyuz.  Fakat şimdilerde sık sık şunu yapma, bunu yapma, şuraya gitme, hatta işi camdan bakmaya kadar getirdi diyebilirim. Elbette eşlerin birbirinden istekleri olur. Oturduğumuz ev işlek bir caddeye bakıyor. Ama benim sık sık pencereden de sarktığım yok. Buna anlam veremiyorum. 

Üniversite döneminde hiç bir kıskançlık nöbeti yaşamadık. On iki yıl sonra ne oldu da kendimi bir baskı altında  hissediyorum.  Yakın akrabalarımdan bile beni kıskanır oldu. Oysa ben kendimi korumasını bilen ve karekterim gereği, nerede ve nasıl masafe koyulmasını bilen bir kadınım. Açıkcası kocamın aşırı kıskançlığı beni bezdiriyor.” Diyor bir okuyucum.

Kıskançlık fıtrattandır. Kötü de bir şey değildir. Kıskançlık yoksa sorun var demektir. Fakat her şeyin aşırısı da boyut değiştirir, kişilik haklarını ihlal eder. Kıskançlık kıskançlık olmaktan çıkar bir zulme ve bir travmaya dönüşür. Oysa evlilik sevgi ve sadakata bağlıdır.  Aşk eşleri tutuşturucu bir kimyadır; gerisi sevgi ve kaynaşmadır. Sevgi ve kaynaşmayla her sorun çözülür. 

Sevgi ve kaynaşma yoksa aşırılıklar bir bir ortaya çıkar. Eşler birbirini seviyor olabilir. Fakat kaynaşma her ne olursa olsun sevginin mahşere kadar devam etme inancını da yerleştirir. Sevgi ve kaynaşma ikisi bir arada  olunca  eşlerin birbirine olan güveni  tamdır. Birbirine olan inancı tamdır. Birbirine olan teslimiyeti de tamdır.

Aşırı kıskançlığı gidermenin yolu; başta İslami umdeleri aile hayatında tatbik edilmesidir. Aynı zamanda bu birbirine olan bağımlılığı da ortadan kaldıracak ve birbirine olan güveni ve sadakati sağlayacaktır.


Yaşam Koçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder