17 Mart 2014 Pazartesi

Evlilik Kararı

Sık sık üniversiteli gençler arasında rastladığımız, benzer bir olayı teyid eden,  bir maili paylaşalım istiyorum;

 "Değerli Hocam ben bir üniversite öğrencisiyim. Edebiyat fakültesinde okuyorum. Allah izin verirse bu sene mezun oluyorum. Benim sorunum aynı fakültede okuyan bir erkek arkadaşım var. Kendisiyle yi bir arkadaşız. Birbirimize ilgi duyuyoruz. İlişkimiz gayet seviyeli ve nerede durduğumuzu da iyi biliyoruz. 


Mezuniyet sonrası nişanlanıp hayatımızı birleştirmek istiyoruz. Yalnız erkek arkadaşımın  ailesi dindar bir aile. Namazlarını hiçbir vakit ihmal etmezler. İnsanın inancıyla yaşaması güzel bir şey. Fakat ben ve ailem ancak daha serbest yaşıyoruz. Ancak ramazan aylarında orucumuzu tutar namazımızı kılarız. 

Şimdi de arkadaşım, başımı örtmemi ve kıyafetlerime çeki düzen vermem konusunda beni uyarıyor. Aslında bunun şimdilik   bana ağır geldiğini düşünüyorum. Belki evlilik sonrası tamamen kendimi özgü hissedeceğim. Kimsenin dikte etmesiyle değil, eğar örtünmek istiyorsam kendi irademle örtünmek ve inancımı yaşamak istiyorum.  

Çünkü bu düşüncemle, ailemi ve çevremi karşıma alacağım. Ne olursa olsun, ailem ve çevrem benim için değerli. Hiç kimsenin kalbini kırmak da istemiyorum. Nasıl bir tutum içinde olmalıyım." Diye derdini anlatıyor kardeşimiz.

Eskilerin bir sözü vardır elbisenin düğmesi baştan yanlış iliklenirse, diğer düğmeler de yanlışa uyacaklardır. Toplum içinde karşı cinsle arkadaşlık ve flört batı toplumlardan farksız yaşanıyor. Sadece kendileri için özel saydoqıtqkları sınırları koruyan olanlar da vardır elbete. Üniversiteye gelince buradaki yaşananan eğitim hayatı, kızlı erkekli bohem bir hava içinde geçtiğini söyleyebilirim. 

Mütedeyyin erkek ve kızlar, inancın gereği bir idisplin içinde birbirleriyle sosyal iletişim içindedirler. İnançlarının dışında flörtleri olmaz. Eğer böyle bir durumları varsa da veballeri kendi boynuna. Fakat bu kardeşimin anlattığı gibi bir durumda sendromlar yaşanacaktır. Bu işin çözüm yolu önce karşılıklı iki kişinin birbirini ikna etmeleri ve mutlak doğruda birleşmeleridir. Üniversiteli, eğitimli ve kültürlü olanlar muktlak doğruyu anlatmada,  hayırlı bir iş için ailelerine ikna etme kabiliyetine sahip olmaları gerekir.


Yaşam Koçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder